tisdag 11 december 2007

Likvid igen

Ja, nu är mina Eurocine i tradingdepån sålda. Men det hade sin egen lilla dramatik.

Jag satte nämligen två stoplossar igår. Den ena optimistisk med lång giltighet med triggern en bra bit upp ifall det skulle hända något i samband med stämman.

Och den andra pessimistisk, med sälj på 18 kr för att gardera den lilla vinst som uppstått. Jag hade alltså 400 stycken bara. Den stoppen hade löst ut på förmiddagen när jag startade datorn. Men jag fick en liten skrämselhicka för den hade på något helt outgrundligt sätt löst ut som KÖP när det skulle vara SÄLJ !!!

Och eftersom jag hade flyttat in en del av skattepengarna (som jag flaggade för i förra inlägget) satt jag alltså med dubbla mängden. Och kursen fortsatte ner.

Jag var f.ö. i kontakt med Nordnet om saken för jag var ganska säker på att jag gjort rätt, Men de kunde inte se något fel. Å andra sidan kör jag ju inte med stoploss normalt och är inte helt van. Så det går inte att utesluta att det var självförvållat eftersom jag ändrade den några gånger och kanske gjorde fel i sista varvet.

Hur som helst gick Eurocine upp till 18 kr igen några gånger och jag kunde sälja som jag hade tänkt.

Men sen kunde jag förstås inte avhålla mig att trada Boliden igen som rörde sig mycket idag. Men jag missade helt i timingen och blev av med hela Eurocinevinsten och en del till. Det var rejält snopet.

Annars har jag som sagt lagt tillbaka en lite av de pengar jag tagit ut under resans gång och har nu strax under 16.000 att handla för. Anledningen var att det ju blev helt omöjligt att få något resultat med bara 6 - 8000 i depån.

Men man ska ha klart för sig att det är inte meningen att den nya insatsen ska få ta slut. Går jag ytterligare back nu i fortsättningen så ska jag i alla fall stoppa när jag bara har den insats jag gjort nu. Då lägger jag ner projektet och får nöja mig med att vara långsiktig aktieägade (dvs det som ligger fast i kapitalförsäkringsdepån).

Trots dåliga affärer känns det i alla fall skönt att vara helt likvid i tradingdepån en sån här kväll, när USA rasat över två procent (efter FED-beskedet om räntesänkning)

Det blir definitivt en spännande dag imorgon.

/MR

Inga kommentarer: