tisdag 9 oktober 2007

Äntligen en bra dag!

Yessss!

Definitivt mer tur än skicklighet men i alla fall. Handlade bl.a. i Karo Bio idag och hade den oförskämda turen att ligga med en packe köpta på 6.95 till försäljning på 7.05 när Danska banks köprek kom. Och jag hann plocka undan ordern och kunde sälja på 7.35.

Faktiskt hade jag helt otrolig tur för jag satt med fingret på säljknappen flera gånger när köpnivån på 6.95 krympte ner vid 10.30-snåret och säljsidan var tung på 7. Det var ju dags för mig att börja avsluta också. Det som fick mig ändå ligga kvar var att någon då och då bollade fram och tillbaka med en köporder på runt 40.000 st på 6.90 och 6.95 och jag hoppades det skulle vara ett äkta köpintresse som skulle kunna spräcka 7-kronan. Och så kom nyheten.

Sen var jag inne två gånger till i Karo som jag också kan föreställa mig har mer att ge en sån här dag men den stannade ju upp runt 7.40 och de affärerna gick precis jämnt upp. Sen blev klockan 11 och jag har ju min disciplin att tänka på så jag lägger av även om det kliar lite i fingrarna.

Karo kan också vara lite farlig nu efter rycket. Det kan i alla fall dröja innan det händer något mer och jag vill definitivt inte bli sittande hela dagen eller (hu, hemska tanke) kanske till och med förlora det jag tjänat.

Tillsammans med en tidigare lyckad blankning i CAR blev dagens resultat 5.200 kr (efter courtage). Det var efter knappt två timmars handel och 950.000 i omsättning. Med min lilla depå är det faktiskt en uppgång med 25 % och det får man ju vara nöjd med : ))

Men det är väl en del av hemligheten med att lyckas, att kunna lägga av efter en vinst och inte bli fartblind och tro att allt ska spela en i händerna bara för att det gått bra en gång.

Alltså är jag ovanligt nöjd för en gångs skull. Tyvärr kan jag ju inte ta åt mig äran och säga att det berodde på skicklighet men efter att faktiskt ha haft lite otur några gånger var det väl på tiden att jag hade lite tur också.



Ha en bra dag ni andra och lycka till´.


/MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med en bra +dag!!
Gillar din blogg och följer den regelbundet.
Lägger den som länk på min blogg.
fyrtal.blogg.se
//
Anders

Martini Rosso sa...

Tack.

Du verkar skriva lite på samma sätt som jag, dvs. ärligt om både resultat och om beroendekomponenten. Det kvalificerar helt klart för en tillbakalänk till din blogg.

Själv har jag varit sugen på nätpoker också men har inte vågat då jag nog skulle kunna lite för besatt.

Önskar lycka till!

/MR