fredag 12 oktober 2007

Plus minus noll

Man tycker ju att det borde ha gått att göra sig en hacka idag men jag satsade fel. Köpte en bunt i en aktie i callen och hoppades på nergång. Den brukar röra sig en hel del (nej jag vill tyvärr inte säga vilken idag) men stod idag nästan helt still. Så jag har suttit i en och en halv timme och bara väntat med fingret på knappen. Och hur gick det? Mäklaren är den enda som tjänat pengar. 98 kronor närmare bestämt. För min del gick det plus minus noll.

Har köpt och sålt för ca 100.000 kr. Omsättningen är alltså det dubbla. Har nog ibland uppgivit fel siffra på det tidigare men ska använda summan hädanefter när jag skriver om omsättning.

Det hade definitivt varit bättre att ligga och fiska i Karo på 6.35 istället som jag ju håller koll på. Men för att kunna göra det hade jag behövt köpa tillbaka min position med förlust och det skulle liksom bli dubbel risk så jag avstod.

Men idag kanske jag ska bryta min princip och göra ett planerat återfall inför USA-öppningen. Har inte så mycket annat som måste göras och det är ju troligt att det kan komma att storma lite, fredag som det är. Vi får se.

Klipper in en redogörelse om min strategi och mina förutsättningar som jag skrev i den långa tråden på Börssnack igår. Folk ställer ju frågor om det.

I korthet är det så här :

Min strategi är att utnyttja snabba kursrörelser. Jag följer utvecklingen i ett antal aktier som jag plockar ut efter att ha läst nyheter och olika sorters rekar och analyser mm. Och sen försöker jag utifrån det förutse marknadens psykologi, hela tiden med ena ögat på indexrörelserna, det andra på nyheterna och ett tredje på förändringar i orderdjupet. (Jo, jag vet att det finns dolda ordrar och en massa slug taktik i orderläggningen)

Sitter med två skärmar + en bärbar för att kunna hantera all information och även kunna göra nödinsatser när applikationen hänger sig.

Jag kan handla med de summor jag gör tack vare en vipplimit på upp till 500.000 kronor. Men den måste alltid nollas innan dagen är slut.


Nya besökare som vill se mer om förutsättningarna rekommenderas att läsa inlägget "sjösättning""

Ställningen i depån nu är ca 26.000 kronor vilket innebär en vinst sedan start på runt 16.000 kr.

Kanske jag återkommer i eftermiddag.


Lycka till ni andra.

/MR

1 kommentar:

Anonym sa...

ja allt händet så snabbt när det händer och då blir det lätt nåt litet fel

hoppa att Du lyckas med Ditt uppsått och strategi tror att Du inte är ensam om tidigare erfarenheter

mvh o en god helg önskar 7le