tisdag 18 december 2007

Första dagen i ett tradingfritt liv

Ja, det är faktiskt lite skönt. Jag blev ju också så pass luttrad på vägen så inte ens den sista dagens stora förlust brände så mycket som man kunnat tro.

Det är bara att inse att det för min del blev så att spelberoendet tog över på det rationella tänkandets bekostnad.

Ska så småningom sätta mig och göra en total samanställning av det samlade resultatet sedan projektet startade i augusti. Som jag skrivit i en kommentar är det inga jättesummor jag har förlorat under den tiden. Kanke 12.000 - 13.000 om jag yxar till det. Däremot ockuperade tradandet oproprtionerligt stor del av min tid. Och eftersom det gick så pass dåligt blev jag också på dåligt humör alldeles för många gånger.

Så lite av en befrielse är det även om det känns nesligt att behöva erkänna att jag faktiskt helt misslyckades med alla mina snabba placeringar. Men det är så det är. Jag passar helt uppenbart inte för den typen av handel med min alltför impulsiva och klart odisciplinerade läggning.

Nu ska jag ägna mig åt annat.

/MR

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det bra!

Jag har faktiskt haft samma oflyt som du :-( när det gäller akter.
Har helt slutat med aktier sedan några år.
det som gäller för mig är fonder och gissa om jag har flyt
-04 +40%
-05 +42%
-06 +19%
-07 +47%

Mvh Wq

ps min favorit fond är Eastcapital Turkiet , den borde passa dig fint för där är det fullfart upp och ned + ca 50% -07

Miss Starsky sa...

Jag följde din blogg under förra året och undrar nu spänt hur det har gått för dig. Själv har jag haft extrem otur med fonder som jag har day-tradat nästan som du gjorde med aktier. Kommer du att börja blogga nån gång snart igen?

Ha det gott!

Anonym sa...

Hej!

Imponerandedu vågar skriva så öppet i din blogg. Lycka till i fortsättningen.

Anonym sa...

Jag känner också för att testa med aktier, funderat ganska länge, men det verkar ganska risk fyllt.
Och jag är inte den typen som har råd att förlora pengar...

Anonym sa...

Hej, kan du ta kontakt med mig på olga@regentmarkets.com? Jag jobbar på ett fasta odds trading bolag och har ett förslag. Jag har inte hittat dina kontaktuppgifter här.

Anonym sa...

Vore kul att höra hur det är nu, när du varit tradingfri ett tag.

Jag har oxå haft en tung tradingperiod för några år sedan, men lever nu ett behagligt liv på min trading. Vill du lämnar jag dig gärna en del tips. Annars var din blogg ett kul initiativ.

/Rolle

Anonym sa...

Du ska ha all heder, dels för att du redovisar dina resultat så öppet och framför allt för att du är såpass medveten om dina misstag och begränsningar. Det tyder på en hel del självinsikt och är en sällsynt egenskap. Låt gärna bloggen ligga kvar på nätet så länge som möjligt då den kan hjälpa många andra i liknande situationer.

Lycka till i ditt övriga liv!

Aktieblogg sa...

Vad händer nu då? Kommer du tillbaka någon gång?