onsdag 12 december 2007

Mer dramatik

Orsak idag var ett mycket dåligt timat Wintradehaveri.

Oj oj oj. Glad att ha kommit ur helskinnad.

Dagens historia :

Tänkte att det skulle kunna bli läge nu på morgonen och satte mig beredd framför skärmarna. Men jag fick genast problem då Wintrade inte ville starta ordentligt. Jag satte genast igång med reparationsåtgärder samtidigt som jag öppnade gamla versionen (9.3) på den bärbara samt även SIX protrader som jag har tillgång till.

Medan jag fortfande höll på med mina återställningsförsök såg det ut som om Boliden plötsligt skulle sjunka ett snäpp till och jag slängde iväg en blankning i SIX pro och fick igenom den med en försäljning på 90.

Men precis då kommer (FUCK!) nyheten om ny VD och till min förskräckelse blir det ett race. Jag slänger iväg en köporder i wintrade 9.3 men den fastnar på vägen och går inte att ta bort.

Men så har jag lite tur.Det blir en tillbakagång så det plötsligt finns Boliden på sälj för 90.75 och jag skickar snabbt en ny order.

Men då vägrar Wintrade 9.3 att ta ordern!!! Det är den gamla som inte gick fram som ligger och blockerar. Och den går inte att ta bort. Innan jag vet ordet av är kursen upp på 93 igen och jag köper i panik tillbaka på 93.25 med en förlust på 4 papp.

Sen har jag ett allvarligt samtal med Nordnet där de erbjuder mig halva förlusten som kompensation. Men jag är skitförbannad och med hot om att byta mäklare kräver jag att de ska kompensera mer. Det slutar med att de accepterar att jag får ersättning motsvarande allt jag förlorade på att ordern på 90.75 inte gick igenom.

Efter det gjorde jag en liten affär som i stort sett kompenserade det jag förlorade på den första och nöjer mig med det så länge.

Så kan det gå. Ytterligare en erfarenhet att läggga till samlingarna.

:-#

/MR

Inga kommentarer: