fredag 14 december 2007

Heldag med Boliden

Jo, idag blev det vad man får kalla ett rejält återfall med en heldag. Boliden är helt klart min favorit just nu. Men det blev mycket fram och tillbaka. Köpte/sålde för över tre miljoner och landade till slut på ett plus. Men det blir inte många hundra kvar efter allt courtage, om ens det.

Borsett från en rejäl miss där jag inte var riktigt med på ett fall på en hel krona så handlade jag i övrigt hyftsat förnuftigt, dvs. inte med så mycket risk.

Finslipade också metoden med Boliden synk mot index och tyckte jag lärde mer om rörelserna i förhållande till först OMX och sedan USA.

Trots att hela dagen gått åt känns det i alla fall som att jag lärt mig något. I bästa fall kan jag ha en något bättre precision i min Bolidenhandel framöver.

Det känns i alla fall lite tryggt att bara hålla på med i princip enda aktie och åtminstone just nu svänger Boliden tillräckligt så att det funkar att trada.

Är alltså hyfsat nöjd trots brottet mot den uppsatta tidsgräns. Det som gäller nu är att inte sitta lika mycket nästa gång.



Trevlig helg på er

/MR

Inga kommentarer: