lördag 8 december 2007

Trevlig insättning från skatteverket

Det blev som jag antydde en helt vit vecka bortsett från en enda tillfällig försäljning av mina Eurocine då det såg ut att bli ett läge i en annan aktie men det blev inget av så jag köpte tillbaka Eurocine.

Jag sitter ju med tradingdepån full (?!) av Eurocine och hoppas väl att den ska ta sig upp lite mer igen efter fredagens upp- och sen nergång.

Men det är ju inte meningen att just detta ska vara en så jättelång placering så jag håller det öppet för att kunna sälja om den antingen börjar sjunka mer eller om det skulle bli ett oväntat race. Inköpspris ligger på 15.50 så jag kanske helt enkelt ska vara nöjd med den vinst på 1.800 kr (senaste avslut igår 20.00 kr) som innebär en vinst på mer än 25 % i depån.

Ställningen i depån idag är ca 8000 kr.

Med justering för uttag och insättningar motsvarar det ungefär startvärdet när jag började projektet.

Många timmars handel utan minsta resultat alltså.

Men sen fick jag en mycket trevlig insättning från skatteverket på 29.000 kronor på mitt postgiro häromdagen.

Nu har jag alltså möjlighet att delvis återställa depåns handelsutrymme med de pengar jag tagit ut sedan starten. Det har ju känts ganska meningslöst att försöka göra pengar med de väldigt små poster jag kunnat omsätta.

Något att fundera på.

Men det tar också emot lite att sätta in en del av skattepengarna efter den senaste tidens motgångar. Har inte riktigt råd just nu att förlora mer.

Få se hur det blir.

/MR

Inga kommentarer: