fredag 12 oktober 2007

Meningslös handel

Jo, det blev ett pass till sen. Men det slutade också helt meningslöst med bara en massa stresshormoner och cirkus 600 spänn back (inkluderat courtage, ). Var inne i Sandvik och lyckades klippa en tusenlapp det allra första jag gjorde och sen skyfflade jag bara omkring en massa pengar i Boliden och mera Sandvik men det gick ju både upp och ner hela tiden så de flesta afförena gick jämnt upp men det vart förstås mycket courage på det sättet. Suck. Omsatte totalt ytterligare 3.1 miljoner (köp+sälj) men till ingen som helst nytta.

Nu har jag lagt av, törs inte vara med i call-turbulensen en sån här dag och har i alla fall hållit min disciplin att stänga positioner i osäkra lägen för att minimera risk. Så jag kanske ska vara glad att det i alla fall inte skett några olyckor.

Och återfallet var ju planerat sen i förmiddags så det räknas inte riktigt.

Hoppas ni andra haft en bättre dag.

Och nu blev det fan i mig grönt i USA. Dom verkar som om dom gör det med flit bara för att jävlas.


/MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, man kan inte lyckas jämt. Bättre lycka på måndag! /Mattias

Anonym sa...

Du speckar med på tok för lite pengar. Courtageavbränningar och spreadar går alltid emot dig över tiden. För att överhuvudtaget specka på börsen måste man åtminstone se till att ha hyfsade odds. Kunskap om bolagen etc.
Din timlön kommer att bli negativ och du kommer att ha kastat bort en alltför stor del av din vakna tid på dygnet. Spara i ensklida aktier eller i fonder istället är mitt råd.
//Investerat i snart 30 år