måndag 1 oktober 2007

Lite vinst igen

Dagens rapport är att jag handlat för lite drygt en miljon med resultatet ca 1100 kr (efter courtage). Det är inte mycket vinst idag heller men jag väljer att sluta eftersom jag inte ska gå in i nya affärer efter kl 10.30. Depåvärdet är nu ca 23.300 kr.

Tycker själv att vinsterna är i minsta laget. Har ju ambitionen att få in 2.000. Men på grund av att värdet i depån minskat har jag sämre belåningsutrymme idag än tidigare vilket begränsar mina möjligheter. Försöker trösta mig med att det i alla fall är åt rätt håll och att depån tots allt ökat i värde med drygt 16 procent de tre senaste dagarna. Tänk att det ser så mycket bättre ut i procent : )

Men å andra sidan ser man på vinsten i förhållande till omsättningen så blir procenten ganska svaga. : (

Men, jag är glad att jag (hittills) lyckats hålla mig något så när till min tidplan. Det händer att jag går in och tittar ibland efter avslutat morgonpass och det är fan så svårt att hålla fingrarna i styr ibland. Och det är klart, ser jag ett riktigt kanonläge så måste jag ju vara med men det ska absolut inte vara nån chans-handel där jag riskerar att bli sittande flera timmar och kanske hamnar i förlust.

Det verkar vara fan så mycket lättare att förlora stora pengar än att göra en stor vinst.

Ha en bra börsdag ni som fortsätter.

/MR

Inga kommentarer: