lördag 29 september 2007

Kommentarer på Börssnack

Har nu nere i vänsterspalten kompletterat med länkar till de längre trådar som uppstått på Börssnack om mitt projekt. Tycker själv att det är väldigt spännande med alla synpunkter.

Passar också på att efterlysa en börssnackare som tradar på ungefär samma villkor som jag gör, dvs med liten depå men stor belåningsmöjlighet över dagen och som också hade ungefär samma ambition som jag, att göra någon eller några tusenlappar per dag.

Denne någon skrev ett inlägg på börssnack för kanske 6 -10 veckor sedan men jag har inte lyckats hitta det. Känner du igen dig så är jag förstås nyfiken på hur det har gått. Och om någon annan vet så tipsa gärna så jag kan hålla utkik.

/MR

2 kommentarer:

Unknown sa...

år verkligen inte hur du kan räkna med att göra 5-10% vinst på ditt kapital varje dag? För mig så är det en helt omöjlig ekvation.

Kanske är läge att läsa "The intelligent Investor" av Graham och "Common stocks and uncommon profits" av Fisher.

Lycka till med ditt tradande, men jag tror inte du komemr lyckas med dina mål.

Martini Rosso sa...

Ekvationen är inte så omöjlig som det kan tyckas. Förklaringen är att jag har ett handelsutrymme på upp till max 500.000 kr i form av belåning som kan göras över dagen. En normal handelsdag omsätter jag ofta runt en miljon kronor. Då är inte 5-10% av depåns värde särskilt mycket.