fredag 14 september 2007

Aj aj aj - Återfall med riktig stjärnsmäll!

Nä, det här är inte kul att skriva. Idag brände jag mig riktigt ordentligt igen. Misslyckandet är dubbelt. Dels hade jag alltså ett återfall under eftermiddagen och dels förlorade jag en alldeles för stor summa pengar.

De var mitt klassiska felbeteende som var orsaken. Jag gick in i en blankningsposition men kursen vände sakta upp och jag satt kvar istället för att svälja förtreten och direkt ta förlusten på 2.000-2.500 som jag borde ha gjort. Situationen var inte alls självklar men mitt "program" är att inte ta såna risker utan gå ur snabbt.

Kursen fortsätter sakta upp och jag sitter som en idiot och väntar, totalt i strid mot allt bättre vetande. Och så brakar det plötsligt iväg på en nyhet. Och jag hinner inte justera upp mina köporder och lyckas sälja precis i toppen på spiken innan det snabbt vänder ner. Förlusten blir 13.500 kr. Pang bara, inom loppet av en minut.

Och sen hinner jag inte med på vägen ner heller eftersom belåningsutrymmet har minskat så jag får inte igenom mina blankningar. Jag säljer snabbt min andra position, den jag tog på eftermiddagen igår, för att få handlingsutrymme men då är det redan försent. Kursen har fallit tillbaka och rör sig inte alls lika mycket längre. Jag försöker göra några affärer då men har helt tappat den psykiska balansen och förlorar bara ytterligare 1.500. Även försäljningen av den andra positionen gav förlust på ca 2.000 kr.

Summa summarum är resulatet ren alltså katastrof. Samanräknat med den tidigare vinsten idag och inberäknat nån tusenlapp totalt i courtage har värdet på min depå minskat med 18.000 kronor.

Fuck. Det svider i skinnet. Och det svider lite extra att behöva berätta om den här floppen. Men jag har gått ut med att jag ska vara ärlig. Så varsågod, gotta er ni som vill, och håll tummarna ni andra, att jag ska kunna dra lärdom.

Dagsläget sen projektet "en timme om dagen" startade är nu bara ca 10.000 kronor plus. Jag startade med 28.000 kronor och har under den tiden tagit ut 18.000 kronor. Kontoställningen efter dagens haveri är 20.000.

Sammantaget är det inget vidare bra utfall. Det är trots allt ett antal timmar jag suttit, även med mina begränsningsregler.

Och blir det en till sån stjärnsmäll innan jag kommit på fötter igen får jag lägga ner.

Nästa vecka blir inte så mycket handel heller för jag har uppdrag som tar några av förmiddagarna.

Nu ska ägna helgen åt jag slicka mina sår och försöka tänka på annat.

Ha det bra allihop.

/MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är småpotatis. Jag gick på en promenad och gjorde ärenden, tog cirka 3 timmar. lightlab rasande då från 45-50kr till 16kr när jag kom hem då jag sålde. De gick ner till 14kr och vände upp sedan. 73000kr försvann på 3 timmar. Halva depån.

Martini Rosso sa...

Hemskt! Jag kan bara säga att jag förstår känslan. Det kan gå så djävla snabbt!
/MR