måndag 24 september 2007

Ytterligare börsfria dagar

Nej, inte heller idag har jag haft tid över till börsen.

Jag har även idéer om att jag ska berätta mer hur jag tänker om tradandet men det måste vänta till jag har tid och ro att skriva.

Fortfarande ligger jag helt likvid med mina 20.000 i tradingdepån.

Lite snopet är det förstås att se att den kortsiktiga placering som jag skrev om 14 september innan stjärnsmällen skulle ha gett ett utfall på ca 18.000 kr om jag hade haft alla dom aktierna kvar. Nu sålde jag i panik och kom sen av mig helt. Jag hade kunnat köpa tillbaka hälften men var för skärrad av det som hänt för att kunna tänka klart. Även med bara halva innehavet skulle min depå ha ökat med nästan 50% på de tio dagarna.

Men man skulle ju lätt kunna gräma ihjäl sig över alla affärer man skulle ha kunnat göra så det kan man inte hålla på med för mycket. Jag försöker trösta mig med att jag i alla fall var på rätt spår med den investeringen, att jag hade lyckats identifiera ett starkt vinnarläge.

Tidigast torsdag kan det bli morgonhandel. Har åtaganden fram tills dess.

/MR

Inga kommentarer: