fredag 21 september 2007

Vit vecka ; )

Nej det blev ingen handel idag heller. Har en sak som behöver sammanställas i ett arbetsprojekt och har inte tid med börsen. Eller rättare sagt. Jag kanske skulle ha hunnit sitta en timme men avstod. För det kräver så mycket koncentration att trada och det är lätt att adrenalinhalten skenar iväg och då tar det en timme minst eller mer att ställa om för att kunna fokusera på annat.

Så det blev en helt börsfri vecka. Det känns på sätt och vis skönt. Jag är mindre stressad och har fått mycket annat gjort. Börshandeln ska ju inte vara ett självändamål. Det viktiga är att det rullar in pengar till uppehälle. Om intäkterna sen kommer från tradande eller uppdrag i min verksamhet spelar inte så stor roll. Bara jag klarar mig och får ha mitt "fria" liv ( dvs inte behöver ta en heltidsansällning för att överleva).

Sen har jag ju konstaterat att pengarna ibland på ett ganska tokigt sätt blir ett självändamål när man håller på med aktiehandel. Jag menar när jag hade 500.000 på mitt konto tradade jag lika energiskt för att öka den summan som när jag hade 28.000. Det är väl det som är komponenten av spelberoende i det hela.

Hm ... Det finns lite att fundera på kring det här.

Ha en bra helg.

/MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fråga, om du har tid? Jag hade tänkt prova på aktier. Just nu är det fonder som gäller, men jag tänkte kombinera dom båda. Nu till frågan. Hur mycket är en bra summa att starta med?

Mvh Kristian

Martini Rosso sa...

Mitt råd just nu är att du nog gör bäst i att undvika alla råd jag skulle kunne ge :}

/MR