torsdag 13 september 2007

Dagens resultat - Inget vidare.

Nähä, turen är inte på min sida den här veckan. Idag har jag handlat för nästan två miljoner och landat med förlust på 975 kr (+courtage). Det betyder att veckan hittills har gett någon tusenlapp minus. Hm ...

Men jag har i alla fall vett att sluta nu (10.30). Sista affärerna idag var typiska högriskare i stress som är livsfarliga. Panikhandel för att rädda upp läget. Huuuu. Det är allra värsta sättet att handla och precis det jag gjort mina riktigt stora förluster på.

Jag kan inte säga att jag är nöjd eftersom jag gått back tre dagar i rad nu. Men det är inga jätteförluster. Och, lika viktigt det, jag lyckas i alla fall hålla mitt schema.

Tack för idag.

Lycka till, ni andra.

/MR

3 kommentarer:

Admin sa...

Riktigt intressant blogg, den kommer jag att följa.

Har du en gräns för vid vilken förlust du slutar med börshandel helt?

Om du skulle gissa på en summa (eller kanske t o m vet exakt), hur mycket har du vunnit eller förlorat på trading hittills?

Unknown sa...

Du säger att du är spelberoende? Tycker du verkligen att det är en speciellt bra att hålla på med denna gambling, för det är precis vad det är. Något tillspetsat kan jag säga att om möjligheten fanns skulle jag antagligen blanka aktier i dig ;)

Har inte läst alla inlägg, men du verkar ju ha en del kapital att röra dig med, så varför inte investera detta långsiktigt och låta det växa till din pension om tio år?

Martini Rosso sa...

Tack för kommentarer. Det är kul att få!

#Finanskvinnan

Kan tyvärr inte säga mer om mina förluster än att det kan röra sig om runt 350.000-500.000 tusen. Har hållit på i flera år och har inte sammanställt allt med skatter och uttag inräknat.

Jag kan inte säga när jag slutar. Det enda är att mer än det kapital jag har i min "aktiva" depå kommer jag inte att spela med. Den långsiktigt investerade summan på kapitalförskringsdepån kommer inte under några omständigheter att användas för trading. Är det så illa att jag förlorar allt jag har i den aktiva depån måste jag väl för bövelen inse att jag är skapt för detta med daytrading.

Jag förstår att en del av er besökare tycker jag borde ha insett detta redan för längre sedan men hoppet kvarstår av någon anledning.

#Martin

Det finns flera skäl att jag tradar som jag gör. Dels menar jag att mitt kapital är för litet för att det ska kunna bli nåt av att investera långsiktigt och dels så vill jag att detta ska vara ett tillskott till min försörjning då jag inte har någon fast anställning utan egen firma där uppdragen varierar jättemycket.

Sen är det klart att jag lockas av spelmomentet. Det som är den avgörande frågan är om jag ska vara en slav under det eller kunna hantera det som ett komplement till resten av livet.

Det jag är så jäkla trött på är att vara så uppslukad som jag har varit under flera år. Alltså, jag tycker det är ok att trada men bara under förutsättning att jag inte tappar kontrollen utan kan hålla det till en eller eller max två timmar om dagen. Och förstås att det på sikt ska gå med vinst!

/MR