fredag 14 september 2007

Dagens resultat : Äntligen lite plus

Ja det är inga feta vinster vi pratar om, bara runt tusenlappen (efter courtage). Omsatte 1.5 miljoner så det är verkligen inget att klappa sig för bröstet med. Men det är i alla fall på rätt sida strecket för en gångs skull.

Det betyder att veckan gick mer eller mindre jämnt upp. Lite back kanske tack vare courtaget. Jag ser ju inte det direkt utan först dagen efter.

Sen måste jag erkänna att jag var inne en liten sväng igår eftermiddag och köpte några poster i en aktie jag tror har goda chanser att stiga och har begränsad nedsida. De har inte rört sig så mycket idag och jag håller dom kvar om inte min säljorder som skulle ge 2.000 kr vinst går igenom under dagen.

Det bästa med den här veckan har varit tidsdisciplinen. Bortsett från måndagen där jag satt hela dagen har jag hållit mig resten av veckan. Inhoppet på eftermiddagen igår räknar jag inte som återfall eftersom jag inte tradade utan bara positionerade mig på grund av att den köporder jag hade liggande sen morgonen inte gått igenom.

Nu ska jag jobba med annat.

Trevlig helg på er och lycka till med tradingen.

/MR

Inga kommentarer: