måndag 10 september 2007

sammanfattning av vecka 36

Sammanfattning av förra veckan. Jag hade återfall och satt lite på eftermiddagen tre av dagarna. Jag var lite missnöjd med det men i stort sett så var det en rätt OK vecka ocxh jag fick mycket annat gjort.

Vecka 36 inleddes med 40.000 på kontot och idag (10/9 ) var kontoställningen 43.000 vid börsens öppning. Då jag gjorde ett uttag på 3.000 kr under veckan blev förra veckans resultat alltså 6.000 kr. Jag är nöjd med veckan.

Idag däremot tappade jag helt kontrollen. Jag gjorde en lyckad affär i öppningen som gav 2.500 i vinst (minus nån hundring i courtage). Där skulle jag ha slutat. Men jag lyckades inte bryta utan satt hela jäkla dan och handlade som en galning med en total omsattning på 3.8 miljoner. Lyckades iofs öka dagens vinst till ca 4.000 kronor netto (efter 1.200 kr avdrag för courtage).

Men jag är inte nöjd. Den första 2.500 kronorna tjänade jag på 12 minuter. De sista 1.500 tog resten av dan att få ihop. Har inte fått ett piss gjort och har ett viktigt möte imorgon som jag borde ha förberett. Fuck.

Imorgon måste jag bevisa för mig själv att jag har disciplin.

/MR

2 kommentarer:

davster sa...

Läste din blogg, starkt jobbat.
Jo, jag menar det, den är stark som gör ngt klokt när "the shit hits the fan".
Kan mkt väl vara så att både plånbok och själ mår bättre av din nya strategi.
Det är enklare att tjäna pengar med lite långsiktighet, lycka till.

Martini Rosso sa...

Tack. Det kan behövas med tanke på hur det gått innan. /MR