fredag 28 september 2007

Liten vinst igen

Det känns nästan lite fånigt för det är fortfarande lite väl små rörelser. Men nu har jag ju gått ut med att jag ska redovisa ärligt så då får jag väl göra det.

Två saker att rapportera sen sist. Först ett litet återfall på eftermiddagen igår som renderade en nettoförlust på 400 kr. Men jag satt inte länge så det ser jag själv som en bagatell. Sen handlade jag idag, återigen med en liten vinst. Den här gången bara 1300 kr efter avdrag för courtagekostnader. Det ser alltid bättre ut i procent där resultatet idag motsvarar 6 % av depån. Dagens omsättning var drygt 500.000 och jag satt i en och en halv timme.

Kan ju säga nu, lite bittert, att det som var min lite mer "långa" placering (se 14/9) som jag paniksålde vid kraschen var 2.000 st Eurocine som skulle ha legat i 33.000 kr i vinst nu om jag inte hade gjort bort mig och behövt sälja. Det jag retar mig på mest är att jag ju hade kunnat köpa tillbaka hälften på 21 kr och plockat ut en riktigt bra förtjänst bara på det. Men det är iofs lite falsk matematik att räkna så för jag hade nog sålt dom redan nånstans under trettio.

Det är som mina Impact Coating där jag hade 2.000 st när dom gick att köpa för tio spänn. Men inte fan hade jag haft dom kvar nu när den ligger runt 450.

Det var dagens rapport. Jag är glad över min disciplin i alla fall även om dagsförtjänsterna är lite skrala.

Trevlig helg på er

/MR

1 kommentar:

Anonym sa...

impac, påminn mig inte..
Köpte på 33, sålde på 50, köpte tillbaka på 70 och sålde på 89.
Mitt livs bästa affär, men hade jag behållt kunda hade jag varit miljonär....
Tack för en intressant blogg!