måndag 12 november 2007

Ett givet läge ...

Har SMS-bevakning sedan tidigare på nyheter om Precise och var ju tvungen att hålla lite koll på den idag. Har faktiskt haft den på min bevakningslista i flera månader nu. Och den har verkligen blivit nertryckt i skorna ordentligt vilket gett läge för ett snabbt lyft på en vettig nyhet.

Vilket alltså inträffade idag. Så det gick helt enkelt inte att avstå från ett litet varv i Precise.

Jag var alltså inte med i första lyftet på morgonen men när andra nyheten kom med vad ordern skulle ge (upp till 160 000 $ per månad) var det en given indikator för ett ytterligare race med alla speckare som skulle se en chans till snabba pengar.

Men fuck, jag kan ju inte handla ordentligt utan eget kapital. Men det skulle ändå ha varit korkat att avstå.

Köpte första omgången på på 1.85. Sålde o köpte ett varv med några öres diff på vägen upp och slutsålde på på 2.09. Det hade alltså kunnat bli mer men det kändes bättre att ta vinsten än att riskera att gapa över för mycket.

Så, en dryg tusenlapp plus blev det i alla fall. Och eftersom det ju måste bli mer karaktär av småpotatishandel ett tag framöver så får jag helt enkelt vara nöjd.

Nu har jag gjort min timme och lägger av för dagen.

( hm ... är man oförbätterlig eller ... : } )

/MR

3 kommentarer:

Anonym sa...

Se till och fortsätta så nu, trist om du lägger ner!

Peter

Anonym sa...

Mycket bra! Hoppas att du lyckas med fler såna affärer den närmaste tiden!

I procent räknat är det ju en rejäl avkastning du lyckats med! På bara en dag! Mer än vad många klarar på ett år!

/MacNilsson

Martini Rosso sa...

Tack för uppmuntrande tillrop.

#Peter

Jo, jag lär fortsätta att skriva om bara inte pengarna tar slut. Jag menar det blir ju knappast spännande att följa bloggen om jag är pank och inte kan handla längre ; )

#MacNilsson

Jo, det är alltid mycket trevligare att räkna i procent. I alla fall när det går plus ....

Procentsiffrorna kan ju bli riktigt otäcka också när det går fel. Förlorade ju uppåt 60% av depån i slutet av förra veckan : (