tisdag 13 november 2007

Speldjävulen vann

Inte fan kunde jag hålla mig borta. Men det var väl väntat.

Läget i Alfa var bara alltför frestande. Nu var väl den rekyl som blev kanske mest ett resultat av indexrörelserna med USA i spetsen. Men det hjälpte inte att den gick upp. Jag prickade inte rätt särskilt många gånger i alla fall trots den massiva handeln som verkligen bjöd på möjligheter.

Alltså : Speldjävulen vann och jag förlorade. Inga jättebleopp i resutat räknat men dagens vinst åts upp och en femhundring till back blev det innan det stängde. Men det blev mycket courtage, som jag höll på med mina småposter. Handlade för (köp o sälj sammanslaget) drygt 5,5 miljoner och 0.03 % på det är ju mycket kännbart i min lilla depå.

Alltså ganska mycket back i slutändan

Nej, detta blev inte en dag att vara nöjd med.

Grejen var precis som vanligt när det går dåligt att jag gjorde några felsatsningar i början och sen till varje pris (bokstavligen!) ville hämta igen. Det är det absolut sämsta psykologiska läget. Även om jag hämtade igen från en större förlust så åts återhämtningen ju upp av courtaget.

Måste helt enkelt hålla mina principer bättre. I det här fallet skulle jag ha varit väldigt nöjd och glad med min tusenlapp i vinst i första varvet. För det är ju så att jag av någon anledning nästan aldrig gör vinst efter kl 11.

Trist alltså. Och inget annat vettigt har jag fått gjort heller.

Så jag är på helt kass humör och önskar som vanligt i såna här lägen slippa en massa besservisserkommentarer och goda råd. En sån här dag är jag inte helt mottaglig. Fast samtidigt känner jag mig på något vis så körd att jag nästan inte längre orkar bry mig.

Inte bästa mentaliteten för handel precis.

Få se hur det blir imorgon.

/MR

7 kommentarer:

Anonym sa...

yo sry man, gotta give u a comment - why the fuck don´t u just give up. Satsa på din riktiga verksamhet och glöm daytrading - du har ju alla svar redan.
Begåvad dessutom - what a waste !

Martini Rosso sa...

Ehm ...

Förra veckan såg jag en medelålders man som stod vid en spelautomat och bara växlade in hundralapp efter hundralapp och matade in pengarna i maskinen. Och jag tänkte förstås "Att han bara inte ger sig?"

Så jag förstår vad du menar.

Jo, man kan undra varför jag inte bara lägger av. Har inget riktigt svar på den frågan tyvärr.

Någon slags revanschlust finns väl med och sen sitter det ju en väldigt envis liten fan på ena axeln som hela tiden viskar "tänk vad pengar det finns att plocka där ute, bara två musklick bort, tänk om det vänder, tänk om du missar det stora klippet, det som skulle kunna slå in just idag"

Men en sak är klar. De här heldagarna framför börskärmen leder enbart till fördärv. Att sitta som jag gjorde idag är ett rent jäkla misslyckande på alla plan man överhuvudtaget kan tänka ut.

Kanske är det så illa ställt att jag måste köra det hela ända ner till botten innan jag kan bli fri.

/MR

Anonym sa...

Bloggens namn; "en timme om dan"... FÖLJ DET!!!

Det känns som om allt du gör senare på dagen bara blir bajs.

whfowgpwJNM sa...

Om det du gör inte fungerar så byt strategi och testa den genom att pappers trada några veckor, för fungerar den inte med papperstrading så kommer den aldrig att fungera med pengar.

Varför inte studera någon av de erkännt duktiga traderna, en person som kan och är framgångsrik, det ger förståelse för vad som krävs för att lyckas. Hur väl de förbereder sig inför varje dags handel, vet vilka stöd och motstånd som gäller för dagen, vilka rapporter som gäller, kan allt om EWT, Fibonacci geometri, prismönster, volym, stochastic, etc, etc, etc.

Risken är att du förlorat alla dina pengar innan du lärt dig att trada framgånsrikt och det har du ingen glädje av.

Studera flera bra daytrading böcker, välj ut en strategi som du tror på och testa den några veckor med papperstrading ex bara köpa dubbelbottnar och sälja dubbeltoppar och alltid använda tight mekanisk stop.

Hur som helst lycka till vad du än gör.

Unknown sa...

Det finns alltid tuffa perioder!
Håll dig till din 1h om dagen!

Lycka till!

Martini Rosso sa...

Tack för era kommentarer. Det enda råd jag riktigt kan ta till mig är att jag ska hålla mina tider. Banne mig!

Det är ju så jäkla enkelt men samtidigt .... Suck.

Anonym sa...

Till Per,

Vilka duktiga traders skulle du foresla att man ska studera?

Stochastic Oscillator ar val (om jag kommer ihag ratt) en formula for att forutspa securities oppnings- och stangingspris?