torsdag 22 november 2007

Lite back igen

Börsläget just nu är klart ogynnsamt för min typ av affärer. Kursen pendlar för mycket runt samma nivå. Eftersom jag min linje nu är att inte chansa utan agera på säkerhet blir det för mycket courtage när jag måste sälja/köpa i varje pendling.

Hade lite plus i början på Ericsson och Sandvik men schabblade bort det sen med handel i Borg, mer Sandvik och lite Boliden. Köpte/sålde för ca 600.000 i tjugotalet affärer. Lite för många, som vanligt.

Resultatet då? Inte katastrof men ca 850 kronor back. Det kan jag leva med. Sen lyckades jag räkna något lite fel på courtaget igår så ställningen i depån idag är beräknad till ca 9.100 kr efter courtage.

Men det är för osäkert nu vart det ska ta vägen. Och med USA stängt så kanske det blir lättare att hålla sig borta resten av dan

En helt annan effekt av tradandet, en av de få positiva, är att jag går ner i vikt när jag har perioder med mycket aktivitet och sitter mer eller mindre hela dagar. Det är väl adrenalinet som dövar hungerkänslorna. Och så kan man ju inte gå ifrån för att göra något så oprioriterat som att äta. För tänk om det blir ett race eller ett ras just precis då!

Vi får väl se hur det går nu. Men det är väl rätt bra läge idag för att jag ska kunna ägna mig åt annat.

/MR

PS Och det är klart. Precis efter att jag skrev detta börjar det röra på sig. F_CK!


TILLÄGG (kl 15.30)

Det blev i alla fall något så när som jag trodde med indexrörelserna. Missade ju den lilla puckeln strax efter 11 men annars var min hypotes om sidrörelse än så länge hyfsat korrekt.



Om det ska vara nån tröst. Och, för den delen, det kanske inte krävdes nån särskilt extraordinär analysförmåga att räkna ut det heller.

: }

2 kommentarer:

Theresias Lidbom sa...

I slutändan går vinner alltid huset. Lika bra att satsa allt på en gång.

Martini Rosso sa...

: )