lördag 17 november 2007

Lite handel på eftermiddagen istället

Jo, det blev lite handel på eftermiddagen eftersom jag inte kunde i förmiddags. Det gick lite hit och dit men jag landade på en del plus. Exakt hur mycket vet jag inte än för jag avslutade för ovanlighetens skull med en investering över helgen. Just nu ligger vinsten runt tusenlappen men hur mycket det blir i slutänden beror på hur den satsningen faller ut i nästa vecka. USA gick ju upp lite så nu hoppas vi på en liten uppåttrend.

Måste förresten försvara mig lite också. Flera personer (mest på Börssnack) har kommenterat att jag inte håller min tidsgräns. Men jag var faktiskt varit borta från daglig handel i nästan tre veckor så jag tyckte jag kunde tillåta mig lite mer tid när jag kom tillbaka i slutet av förra veckan.

Men det var ju ingen bra idé alls utan straffade sig rejält.

Ska försöka hålla mig till mina tidsmässiga mål framöver. Det lönar sig helt enkelt bättre rent ekonomiskt.

Ha en bra helg

/MR

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej, hittade din blogg från di. jag har suttit i 8 år på heltid och handlat och måste säga att du gör helt rätt; köra med liten volym och verkligen försöka analysera sin egen handel. har sett så många röka sig (inkl mig själv) på marknaden när de har tagit för stor position i något de inte riktigt behärskar. fortsätt kämpa!
//AG

Martini Rosso sa...

Tack. Fast faktum är att jag gärna skulle ta större positioner om jag bara kunde. Men jag försöker verkligen analysera och förstå varför det går som det går. Synd bara att jag så ofta gör om mina misstag.

Bushbaby sa...

För noggrann dagbok över varje avslut du gör. Notera tydligt det du gjort rätt och det du gjort fel. Det blir så mycket enklare att se mönster då!

Anonym sa...

Shhiieeeet.. du tycker om att deklarera förstår jag! ;) mvh Beatrice

Martini Rosso sa...

# Bushbaby

Det är nog en bra idé. Jag försöker ju hålla allt i huvudet. Utom att jag har ett kakylblad för resultatet som jag uppdaterar då och då.

# Beatrice

Många avslut blir det. Skulle definitivt vara svettigt utan det automatiska deklarationsprogrammet. Tack Nordnet för den tjänsten.