måndag 26 november 2007

Nä, det funkar inte

Två steg fram och fyra tillbaka. Inge bra alls.

Och ändå började det ganska bra med en blankning i WSIB som föll ut med 600 kr vinst efter en halvtimme. Men sen kom den stora missen. Och det var Eurocine som jag har haft koll på ett tag efter att den pendlat upp över 30-strecket.

Såg nu att den var på väg ner men hade alldeles för bråttom och det gick helt åt pepparn med i slutänden flera tusen förlust.

Nu är det väl så med just Eurocine att jag föreställer mig bolaget kan ha en makalös potential. Att den i allra bästa fall är något av ett Impact Coating-case (kommer ni ihåg hur någon på börssnack rekade Impact som en galning när den stod i 10 kronor?!). Dvs. att Eurocine skulle kunna stiga hur mycket som helst om allt faller ut väl.

Givetvis inte utan risk, som vi såg idag. Men OM de lyckas få sin metod att fungera och OM de lyckas med säljmaskineri och produktionslogistik och OM ingen annan hinner före ...

Så det jag gjorde idag var en omdisponering i den långsiktiga kaptitalförsäkringsdepån där jag tog in en packe Euriocine som ska få stå några år på tillväxt. Där fick jag i alla fall ett hyfsat snittpris. Jag har alltså funderat på att ta in dom ett tag och det blev idag.

Sen får det visa sig om jag gick in för tidigt eller om raset var en överreaktion idag. Det är i alla fall en lång investering så det ska förhoppningsvis i kännas som panik om den går ner lite till vilket är klart möjligt.


I övrigt är det återigen dags att fundera på om detta med daytrading någonsin kommer att fungera för mig med mitt lite för impulsiva och odisciplinerade temperament.

Det är ju lätt att konstatera att jag inte haft nån särskilt bra koll på det här med tiden sista veckorna. Vilket leder till att mina övriga projekt blir lidande.

Det känns förstås extra olustigt när handeln går dåligt. Jag vill definitivt inte sitta så mycket som jag har gjort sista tiden. Det är som att jag har tappat bort målsättningen med projektet.

Klarar jag inte att begränsa tiden bättre nu måste jag lägga av. Om inte annat kommer jag snart att ha gjort slut på pengarna.

Just nu känns det inte så kul.

/MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Daytrading är inte lätt. Kolla in derivatinfo och ta del av lärdomarna:

www.derivatinfo.com/forum

Det finns ett intresant forum om just "daytrading" och lite goda länkar och tips.

Lycka till,

En som också ser sitt kapital minska trots goda ambitioner...

Martini Rosso sa...

Jag väntar faktiskt just nu på klartecken för derivathandel från min nätmäklare. Ska kolla upp sajten. Tack!