tisdag 13 november 2007

På' t igen ...

Det är ju turbulens värre dessa dagar och då är det riktigt svårt att hålla sig borta även om den samlade erfarenheten i stort är att jag förlorar mindre pengar om jag låter bli att trada.

: |


Alltså. Jag har suttit ett pass på ca två timmar igen och handlat, gissa vad? Boliden förstås (?!) och lite Sandvik. Det gick inte riktigt lika bra som igår då jag höjde depåvärdet med ca 15% med en omsättning på 24.000. Idag blev handeln lite vidlyftigare med ett större antal avslut i poster på 500-600 st (max det jag kan handla för idag) med en omsättning på runt 385.000 kr. Resultatet i pengar blev däremot även idag en tusenlapp.

Jag måste ju sänka min ambition lite nu och borde nog vara nöjd med det.

Men det bra så svårt att sluta en sån här dag. Börsläget just nu är helt klart en situation där spelberoendet triggas. Någon som känner igen sig?

Nu ska jag försöka göra annat ett par timmar men det är inte helt omöjligt att jag tittar till kurvorna igen inför USA-öppningen. Det är ju som att precis vad som helst kan hända nu.

Tur att jag inte försökte blanka i Alfa idag vilket har hänt tidigare. Nedgången just nu är 85 kronor!!! Och den verkar fortsätta ner. Fast det bör det väl finnas utrymme för rekyl så småningom men fan vet om man vågar ...

På återseende

/MR

Inga kommentarer: