fredag 23 november 2007

Och ett halvt till

Jo, det blev lite eftermiddagshandel idag också. Råkade nämligen sitta med Wintrade uppe när nyheten om WSIB och licensen kom. Vad man kallar ett läge alltså.

Slängde snabbt iväg en köporder på 4.50 nånting men var lite för snabb. För ordern råkade bli lite större än mitt handelsutrymme och avvisades. ;-(

Det skulle ha blivit en kanonaffär annars med säkert 3.000 ren vinst direkt.

Nu hann jag inte med utan väntande istället in blankningstilfälle och lyckades göra några plusaffärer på det. Men sen gjorde jag mitt vanliga misstag att fortsätta lite för länge och inte riktigt inse att de stora svängningarna var över.

Handlade i detta andra varv för ca 460.000. Det blev lite för många avslut och en hel del courtage. Men trots det kan jag i alla fall räkna in ytterligare ca 500 kr vinst i depån.

Läget bör alltså nu vara strax under 10.500 kr.

Det var dagens slutrapport.

Måste helt klart tajta till det här med alla onödiga avslut.

Och sen lär jag väl bli tvungen att byta namn på bloggen snart. "En och en halv timme om dagen plus några timmar till" eller nåt skulle passa bättre som jag kör just nu.

Hmm ...


/MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla nån lägg av med dina småaffärer...Ta ett riktigt jobb och arbeta ihop ett kapital så du kan göra vettiga affärer med..Nu göder du ju bara din mäklare

Martini Rosso sa...

Du har väl en poäng där. Mycket nedlagd tid för rätt lite resultat som det ser ut.

Hm ...