tisdag 20 november 2007

Hm .... eftermiddagshandel igen

Ja, nu går det väldigt dåligt med disciplinen. Har inget att skylla på mer än att det är tradingläge värre dessa dagar.

Men trots att jag omsätter stora summor går all vinst åt för att täcka courtagekostnaderna. Så det gick mer eller mindre jämnt upp på eftermiddagen.

Sen att det blir så mycket courtage beror också på att jag försöker minimera riskerna. Dvs inte låta det gå för långt innan jag agerar. Det betyder att jag ganska ofta väljer att avluta positioner på samma nivå som jag gick in om det inte rör sig åt rätt håll.

Tycker trots "övertiden" att jag handlat hyfsat klokt (dvs riskmedvetet) även om det inte blev mer vinst idag.

Installerade också Six Pro Trader idag och försökte lära mig. Men det är klurigt att byta applikation. Saker finns inte där dom brukar vara och ser annorlunda ut. Den ska vara snabbare sägs det men det var inget som jag direkt märkte.

Nu är i det i alla fall slut för dagen.

Jag har i alla fall haft självbevarelesedrift nog att inte börja med USA-handel.

/MR

2 kommentarer:

Bushbaby sa...

Bra att du kör med strikta stoppar, för det antar jag att du gjorde idag?
Själv satte jag mig på pottan och ignorerade mina egna regler totalt...

/BB

Martini Rosso sa...

Ajajaj. Jag vet hur det känns!

Jag borde förstås använda stoppar mer. Men det är lite petigt så jag förbereder istället en massa ändringsfönster på olika nivå för att snabbt kunna agera. Fast ibland hinner jag inte med i alla fall.