fredag 16 november 2007

Ingen handel ännu

Har haft annat för mig på förmiddagen och inte handlat. Men jag kommer att hålla lite koll under eftermiddagen i samband med USA-öppningen. Det kan ju bli lite fredagsdramatik om det börjar sjunka där eller blir ett tillfälligt återhämtningsrace. Det är ju tacksamt för min typ av handel med dessa snabba indexrörelser.

Sen kan jag förstås önska att jag hade mer pengar liggande. Den dag det vänder upp igen finns det säkert helt otroliga vinster att hämta för den som har en hacka att sätta in och prickar in någon av de nyhetskänsliga som trycks ner nu.

Kan nämna Karo, Morphic, Neti, Precise, Arti, Eurocine, Fing och Opcon som exempel på såna som jag kontinuerligt bevakar, för att nämna några. Typiska speckaraktier alltså, med häftiga rörelser på nyheter. Iofs en väldig massa Pump and Dump också så man måste förstås vara på sin vakt.

Fast jag har ju inga pengar och dessutom vet man aldrig hur djupt vi ska ner innan det vänder på riktigt.

Återkommer eventuellt senare.

/MR

4 kommentarer:

Bushbaby sa...

Hej M.R,

Jag gillar din blogg!
Faktiskt så mycket att den inspirerade mig att starta min egen daytrade-blogg.
I likhet med dig har jag gått back senaste tiden, men jag försöker utveckla någon form av konsekvent metod att använda. Förhoppningen är att den ska generera köpsignaler som är rätt oftare än de är fel. ;)

MVH

Bushbaby

Martini Rosso sa...

Kul!

Håller tummarna. Det är fan inte enkelt!
Spännande om du får till det med din metod. Hoppas du lyckas bättre än vad jag har gjort! Ska följa dina äventyr.

/MR

Bushbaby sa...

Har övergått till en form av pappershandel där jag endast gör förutsägelser av en akties framtida beteende (upp eller ner). Vid dagens slut gör jag en sammanfattning av hur många rätt resp. fel jag haft. Kan bli intressant statistik.
Jag tar det lugnt med riktig handel tills jag märker att mina förutsägelser börjar ta sig.

Martini Rosso sa...

# Bushbaby

Låter mycket klokt! Följer dina äventyr på bloggen : )

/MR